Mäklarstöd

Är du mäklare eller ska sälja eller köpa lägenhet i vår förening? Här finner du svar på de vanligaste frågorna

Smoot

Föreningen har lagt upp en profil på SMOOT, Sveriges Mäklar- och Organisationstjänst AB, där vi har besvarat på de vanligaste frågor mäklarna brukar ställa till styrelsen. Information på Smoot uppdateras löpande av styrelsen. Styrelsen godkänner av ansökan om medlemskap också via Smoot.

För att ta del av denna info ska du som mäklare beställa en mäklarbild från Mäklarservice.

Om information du söker inte finns besvarad i mäklarbilden  du är välkommen att kontakta styrelsen så vi kan hjälpa dig med det du behöver.

Överlåtelse & pantsättning

Föreningens ekonomiska förvaltare, Nabo, hanterar den praktiska skötseln av överlåtelse och pantsättning.

Överlåtelse- och pantsättningsavgift är till för att täcka de administrativa kostnader som uppstår när en bostadsrätt överlåts.

Observera att alla pantbrev ska skickas direkt till vår ekonomiska förvaltare på adressen:

Brf Ekgården
NABO 5690, FE 258

Årsredovisning

Du finner föreningens ekonomiska planen samt alla årsredovisningar under rubriken Årsredovisning.